Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

Jag är jag!

Av D - 17 mars 2014 22:01

Ja... Som sagt, vet jag inte vilken header jag vill ha på den här bloggen. Jag är ju störtförälskad i denna lila virrvarrbild... Men samtidigt så beskriver även min förra header så bra, vad jag känner. Hur mitt liv ser ut. En bild på mig, där jag sitter och funderar med armarna runt knäna. Helt ensam och bara stirrar rakt ut. Ja, det är mitt liv det. Men denna nya headern är ju också mitt liv. Ett rent virrvarr av olika trådar, som sträcker sig både hit och dit. Rent omöjliga att följa för att hitta rätt ände...

 

Men jag får göra som så att jag behåller denna headerna ett tag. Börjar det kännas fel, byter jag tillbaka till den gamla, eller gör en ny om någon annan skulle passa bättre ;) Men säg gärna vad ni tycker, i inlägget nedan :)

 

Hmm. Vet inte om jag vill skriva om denna dagen. Har liksom ingenting att dela med mig av. Då dagen har varit såå tråkig. Ovanligt, hysteriskt tråkig.

 

Jag vaknade imorse. Efter att ha drömt JÄTTEkonstigt, och vaknat ett antal gånger under natten. Sovit väldigt lätt, med andra ord. Jag drömde typ om mig och mina gamla klasskamrater i våran gamla grundskola. Mina gamla mobbare och jag, var kompisar, tror jag. Vi tjafsade, busade och retades med varandra. Drev kanske lite grann... En jättekonstig dröm. Har ofta drömt liknande förut också. Jag och grabbarna, liksom :P

 

Annars var en rätt så jobbig känsla i hemmet idag. Mamma orolig och lättirriterad. Pappa rätt så tyst och nere mot vad han brukar vara... Och jag som blir lite osäker och tillbakadragen när jag märker att inte allt står rätt till. När jag inte vet ifall jag bara är ivägen om jag råkar prata med någon av dem... Så jag satt mest på mitt rum. Stirrade som vanligt in i dataskärmen...

Mamma och pappa, åkte stressat fram och tillbaka, mellan samhället och här. Först var det möte som handlade om 17åringen. Sedan kom de hem igen. Och så skulle mamma in och vaccineras. Sedan kom de hem igen. Och därefter åkte pappa till jobbet...

 

Inne på mitt rum, har jag skött om mina växter och även planterat om en gammal kaktus som 21åringen köpt för några år sedan. Som hon sedan bara lämnade i sitt rum när hon flyttade. Och nu har jag efter flera år, börjat vattna den igen. Vet inte om den tar sig eller ens hur den SKA se ut. Men kul att utforska iallafall. Tycker om att få saker att växa och se de utvecklas :)

 

Jag har även suttit och nött på detta med bloggstatistiken. Som jag sa härom dagen, så har jag kommit efter med att föra in alla olika siffror i dess respektive diagram. Och jag har en HEL del kvar, efter dagens arbete! Hann med alla siffror från förra månaden, iallafall ;) Så imorgon får jag väl försöka ta hälften utav det som är kvar. Vore skönt att komma ikapp, så att det bara är att fylla i ett fåtal siffror varje dag sedan ;)

 

Sedan har jag även kollat hundar på blocket, som alltid. Jag har kollat mailen ett antal gånger. Skrivit lite med min kära bloggvän. Läst lite bloggar...

 

Ja-a... Och så har jag klottrat lite i ett målarprogram. Varav min nya header blev av. Hade verkligen JÄTTETRÅKIGT. Så att klottra utan att tänka, var ett bra alternativ :)

 

Vad har jag mer gjort, de många timmar som jag spenderade på mitt rum idag? Hmm. Hmm. Hmm... Jo. Jag har varit inne och uppdaterat min intresseanmälan på de sidor som jag står i kö för lägenhet. Och så har jag sökt tre nya lägenheter...

HÄR ska flyttas! Här ska praktiseras! Och här ska skaffas hund! Umgås med folk, sköta hushållet, skratta och le =) Här ska kommas vidare med livet! ... Jag är jag. Och JAG vill ha ett liv värt att leva! Någonting att andas för. En anledning för mitt hjärta att bulta ;) Så kom igen nu D! Kom igen!

 

Ja. Annars har jag nog inte gjort så mycket idag, verkar det som. Jag har suttit nerew i vardagsrummet, nu på kvällen. Sett på "Farmen", "Familjen Annorlunda" och nästan hela "Tjockare än vatten", med mamma och delvis 13åringen. Ingen annan är hemma, för tillfället.

 

God natt med er <3

 

 

 
 
lev-i-nuet

lev-i-nuet

18 mars 2014 10:41

Hur sköter du statistiken i diagrammen min kära vän? :)
Här på Bloggplatsen sköter det sig själv eller :) ?
På min blogg gör det det iallafall ;O

Kram!<3

http://lev-i-nuet.bloggplatsen.se

D

18 mars 2014 13:09

Jaha. Jo, det sköter sig ju själv. Men jag tycker aldrig att det stämmer. Bloggplatsens visar alltid fel. Iallafall på mina bloggar. Och så har jag två besöksräknare till, som alla visar olika. Men en av dem visar rätt, tror jag. Och den tar jag siffrorna ifrån och sätter i egna diagram, med den infon som jag vill ha med ;)

Lite pyssel. Men är man perfektionism så är man. Och så tycker jag att det är kul att följa bloggens utveckling också :)

Kram din vän D.

 
lev-i-nuet

lev-i-nuet

18 mars 2014 18:50

Ahaa, då förstår jag :))
Ja, så är det att vara vi hehe :P
Ser framemot ditt kvällsinlägg, om vad du gjort idag osv ;))

Kramar till dig min vän!

http://lev-i-nuet.bloggplatsen.se

D

18 mars 2014 18:53

Tack! Då får vi se om det blir något intressant denna gången :P

Kram vännen =)

 
lev-i-nuet

lev-i-nuet

18 mars 2014 18:59

Dina inlägg är alltid intressanta vännen, fastän du kanske inte känner att du gör så mycket om dagarna :)

Kram :)

http://lev-i-nuet.bloggplatsen.se

D

18 mars 2014 19:02

Tack. Nej, jag gör ju typ ingenting. Men jag tycks alltid hitta något att skriva om ändå :) Får se om jag gör det även ikväll. Annars blir det ett tråkigt inlägg, för en gångs skull :P

Kram D.

 
lev-i-nuet

lev-i-nuet

18 mars 2014 22:03

Hehe :) Får alltid ett stort leende av att läsa dina kommentarer :))

Tvivlar starkt på att du kan skriva ett tråkigt inlägg ;))

Gör inte heller något om dagarna men sen har vi alla våra tankar och småsakerna i vardagen som kanske egentligen inte är så små ;))

God natt käraste D :)

http://lev-i-nuet.bloggplatsen.se

D

18 mars 2014 22:23

Jo... Jag kan nog allt skriva tråkiga inlägg också :) Men i så fall får det så vara :) Kan ju inte vara intressant jämt :P

Kram och God natt, käraste vän =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards