Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 14 mars 2014

Av D - 14 mars 2014 20:47

Nu sitter man här och bara stirrar på datorn... Som såå många gånger tidigare idag. Ja. Jag har väl inte så mycket annat att göra. Datorn inte så mycket att ge, den heller. När man har kollat mailen, kollat blocket efter hundar och lägenheter. När man har läst alla bloggar och forskat för mycket i hundselen och koppel... Ja, då finns det inte längre så mycket kvar att göra. Så då sitter man och stirrar. Hoppas att det snart ska ploppa upp något intressant på denna elektroniska lysande skärm framför min näsa :P Men det gör det ju såklart inte :P

 

Nej. Jag kunde inte se fram emot MER, att mitt liv kunde börja gå framåt nu. Att saker börjar hända, och att det äntligen blir kul och meningsfullt att leva. Kunde inte vänta länge nog på att jag kan börja MÄRKA att jag går. Att jag KÄNNER att jag kommer ett steg närmre mina drömmar...

Jag ser såå fram emot att få den där lägenheten som jag väntar på. Få tvätta min egen tvätt, laga min egen mat, diska min egen disk(ja, det gör jag ju redan :P), och ja-a... Sköta mitt eget hem. Längtar såå till jag får börja praktisera, tills folk börjar lita på mig och ser att jag KAN. Ser såå fram emot när jag själv kan se att jag klarar det. Tills jag kan börja ängna mig åt alla de saker som jag tycker om... ... Tills livet är ett liv.

 

För att jag är redo nu. Såå redo. Men det tar så mycket längre tid än vad mitt tålamod tillåter. Men jag får stå ut. Snart har jag mitt liv mitt framför näsan och det är bara att gå fram och greppa det. Snart är det slut på dessa tråkiga, meningslösa dagar. Dagarna av luft... Jag vill ta mig framåt... och jag VET att jag kan. ALLA kan. Det är bara en fråga hur hårt man är beredd att kämpa ;) Hur stark vilja man har :)

 

Ja. Dagen idag då. Idag lika suddig som igår. Minns inte mycket. Börjar jag bli gammal, kanske :D

Jag har iallafall som vanligt, suttit vid datorn och kollat alla dessa saker, om och om igen :P Jag har vattnat mina växter och betraktat dess skönhet. Dagdrömt om hundar... Ja-a. Längtan är stor.

 

Jag har även... Ja, det var lite kul :D Eller tråkigt, kanske. Jag gick in på klart.se och kollade vädret. Upptäcke då att just den tiden jag kollade, var den timmen som det skulle vara som allra varmast. Upp ur stolen, studsar jag, med ett stort leende på läpparna och väldigt förväntansfull. "Här ska cyklas!". Jo, jag hade bara en sådan HIMLA lust att cykla denna långa runda som jag annars brukar gå. Se hur lång tid den tar, liksom. Och det verkade som en sådan HIMLA chans att göra det nu när det var som varmast. Eftersom att vinterkylan kommer snart. Sista chansen, liksom.

 

Så jag tar på mig skinnjackan och min limegröna cykelhjälm. Går ut till garaget och börjar rota ut min cykel. Rena hinderbanan bland allt bråte! Och när jag väl får ut den där cykeln, så märker jag att den är fallfärdig! Näst intill. Den ville jag ju inte cykla på. Så in gick jag igen. Inombordsligt upprörd. Men inte utåt sätt. Rusar upp på övervåningen och slänger av mig både hjälm och jacka... Ja. Sätter mig vid datorn igen, och skriver av mig skiten :)

 

Så var det med den cykelturen och den stora chansen. Lugnade mig själv med att det snart blir sommar. Så då blir det nya chanser =)

 

Annars har jag suttit vid tv:n lite grann, också. Nu på kvällen, såg mamma, pappa och jag på "Snabba Cash". Och tidigare idag, var det "Hem till gården" och kälkhockey... eller vad det nu hette.

 

Men jag tog en promenad ändå. Efter att ha lugnat ner mig och peppat mig själv genom att läsa min skrivbordsbakgrund, slängde jag på mig jackan och gick ut i det nu lite kallare vädret. Ingen sådan där jättehärlig känsla. Men jag mådde bra. Humöret var bra och vädret var helt okej. Jag gick i min egna lilla värld. Nynnade på en sång som fastnat i huvudet, och dagdrömde. Ingen ångest och jag kände mig inte deppig. Kunde gå hur länge som helst, kändes det som.

 

På hemvägen blev blåsten kall och öronen värkte lite lätt. Det blåste rätt så rejält i motvind. Inte särskilt skönt. Och när jag kom hem, var jag trött och nöjd. Började plocka ur diskamaskinen...

 

Ja, sedan har det nog bara varit datorn, typ. SOM jag har sett fram emot och längtat efter mitt liv efter detta! Det bättre livet. Det fyller min hjärna, dagarna långa, just nu. "Kom igen D! Du klarar det här! "På torsdag är det möte på arbetsförmedlingen. Du är närmre en lägenhet på kölistan. Det är BARA att hålla ut ;)". LE. Le stort =D Livet leker :D

 

Ja. Det var nog allt från mig. God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards