Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av D - 10 mars 2014 23:47

Nu har jag suttit och kollat hundselar och koppel, sedan... Ja, halva dagen idag, i princip. Jag tror att jag har kommit in i en period av intresse för hundar och hundtillbehör. Enklare att dagdrömma då, kanske :P Om man kan se både koppel, sele och vovve framför sig :) Intresset finns väl alltid. Men jag har allt mina perioder, då jag tänker extra mycket på det. Och nu är en sådan period.

 

Jag vill köpa ett (en?) sele till min mammas kusins hund, för de gånger då jag kommer att vara hundvakt. För att han har inget sele (mig vetligt) och han drar så mycket i kopplet. Inte skönt för hundnacken :( Så tänkte om jag skulle köpa ett relativt bra och prisvärt sele, och så ett expanderkoppel till det. Då expander även DET, är bra för hundens nacke och rygg. Minskar stötar från när hunden drar i kopplet. Det tillsammans med ett bra och ergonomiskt sele som fördelar trycket jämnt över bröst och axlar (tror jag att det är), istället för hals och nacke, blir ju en bra mycket hälsosammare kombination... Än ett halsband som egentligen bara stressar upp och ger obehag till en redan stressad och dragande hund :)

 

Ja. Nog om det. Jag har iallafall hittat en hel del olika koppel, långlinor, midjeband och expander till hund, på denna sidan... Men hittade inte direkt något sele som jag direkt velat köpa till honom.

 

Annars. Idag började dagen segt. Jag har typ bara ältat och mått dåligt. Känt mig nere och deprimerad. Jag har spenderat min tid på sängen. Lyssnat på musik. Känt ångesten bubbla och inte vetat vart jag ska ta vägen. Jag har VETAT att jag skulle må bättre av att gå ut. Lämna huset. Men har samtidigt inte haft någon lust. Inte fått någon ro i sinnet för att orka ta mig utanför dörren.

 

Jag har bara suttit inne. Instängd på mitt rum... och ältat, känt att livet var värdelöst och tråkigt, och bara ÖNSKAT att Xsambon skulle komma tillbaka igen. Vi GJORDE saker. Hade ett liv. Dagarna var fullbokade och vi var utanför huset VARJE dag. Men så åkte han, och min värld förändrades drastiskt. Nu sitter jag ÅTER härinne. Instängd och med lust/ ork till ingenting. Jag VET jag måste ut. Jag VET att jag måste ta tag i mitt liv , min vardag. För att jag VET att jag kan! Men har bara svårt att komma igång när jag är för mig själv. Men ska ta och köpa mig ett busskort. Ett månadskort att åka hur många gånger som helst på. För att nu får det vara nog! Jag KAN ju! Så varför må dåligt?

 

Jag har iallafall kollat mailen idag. Jag har säkert(?) kollat hundar på blocket. Jag har läst lite i min noskalgibok om leksaker. Vilken gjorde mig tårögd till den grad att jag nästan började gråta. Jag blev såå känslosam av att läsa den! Vet inte ens VARFÖR! Men det var kärlek, värme och lycka. Det var minnen, empati, gemenskap. Jag mådde såå bra bara av att läsa i den. Några sidor, och ångest blev till harmoni. Depp blev till glädje... Tack ÄLSKADE syster, för denna fina gåva <3

 

Annars. Ja-a. Vi har sett på en film tillsammans, pappa, mamma och jag. En jättekonstig film. VERKLIGEN! Hade typ ingen handling och hoppade fram och tillbaka. Mer skräck än... Ja, jag vet inte ens vad det SKULLE vara! En superunderlig film. Men på något sätt tyckte jag ändå om den. Den var ändå lite spännande ;) Se den. Och håll med oss om att den är konstig :P "Storm" hette den.

 

Ja. Annars har jag läst bloggar. Bara gluttat lite. Har tappat suget, efter att inte ha läst på nästan en vecka. Får se om jag kan fånga upp intresset igen med tiden ;)

 

Nu blir det sängen. God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards