Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av D - 9 mars 2014 22:10

Ha. Jag satte på strömmen till datorn, nu för första gången vid 22-tiden :P Har haft fullt upp idag och inte haft en TANKE på att sätta på datorn. Har klarat mig med endast mobilen som kommunikation och internet. Det är väl en sak som iallafall är positivt med min nya mobil. Den är större, har större skärm. Så att man känner inget hinder med att surfa med den. Den är snabb och problemfri ;)

 

Jag satt på nedervåningen i vardagsrumssoffan, tillsammans med en sovande mamma :P Kollade på "Annika Bengtson (stavning)". Jag tycker om dessa filmer. Allra helst dessa nya med... en annan skådespelare... Vad bra det blev :P Jag kunde varken den nya eller gamla skådespelarens namn :P Men de är iallafall bra :) För dem som tycker om svenska deckare ;)

Jag såg dock inte klart hela. Då jag kände att jag hade så mycket annat i huvudet. Att jag ältar och grubblar. Har lite lätt ångest och bara har lust att sova. Och så kom nyheterna och avbröt filmen! Så då gav jag upp och välkomnar sängen istället. Ska bli skönt att krypa ner och mysa med täcket. Försöka slappna av, och göra det jag älskar mest. Sova :P

 

Annars har vi sett på film nu till kvällen, pappa, mamma, 19åringen, 13åringen och jag. Vi såg på "After earth". En lite halvseg film, enligt mig. Men ändå helt okej. Tycker ju om Will Smith. Men har har gjort bättre filmer.

 

Idag började jag dagen med att dammsuga. Plocka iordning i allrummet, och förbereda inför dagen. Jag städade mitt rum, skötte om mina växter... Och så hängde pappa, jag och 19åringen upp gardiner. Mamma vill få gardinerna bytta i vardagsrummet, för varje årsid. Och så bytte vi även mattan i vardagsrummet. Dessa byts med gardinerna, alltid. Färg efter årstid. Det är lite mysigt. Nu är det gröna gardiner, gula filtar och vit-beige-aktig matta.

 

Så vi har hjälpts åt idag. Vi skulle bli klara med allt innan två. Och alla höll någorlunda god min under hela förmiddagen ;) Sedan kom gästerna. Det var 21åringen och hennes sambo. 22åringen och hennes sambo, och så var det alla hemmaboende. För att idag skulle jag firas! Min 24årsdag skulle bli firad! Smörgåstårta skulle ätas i massor :D Och även paj och kakor!

 

Det var trevligt. Men som vanligt pratade jag inte så mycket. Jag satt mest halvt disträ, halvt lyssnandes. Det sas nog inte så mycket roligt, HELLER. För att jag har inte skrattat något nämnvärt. Men det var kul ändå. Jag åt två stora smärgåstårtbitar! Jag ville ju ÅTMINSTONE smaka på två av tre tårtor :P

 

Sedan blev det paketöppning :P Av 13åringen fick jag ett halsband... En kedja med en silveruggla på, som jag blev JÄTTEGLAD för! ÄLSKAR verkligen ugglor <3 De är så underbart vackra. Och han träffade precis rätt. Han hade tagit hjälp av sina tjejkompisar när han valt presenten. Gullunge <3

Av 17åringen som idag var sjuk (något med halsmandlarna), fick jag två filmer. "127 timmar" och "Dark Shadows". Av 19åringen fick jag en platt gipsängel med texten "lev inte snabbare än din skyddsängel kan flyga". Bra budskap som nu hänger på min vägg ;) Av 21åringen fick jag En noskalgibok om leksaker. Ska bli spännande att forska i alla gamla leksaker som har funnit och fortfarande finns. Har inte kollat så mycket i den. Men den verkar väldigt intressant vill jag säga. 22åringen gav mig en tröja som verkligen var JÄTTEFIN på. Den var typ svart och i nät. Stod typ något land på den. Vilket minne man har, alltså :P Ja och så föräldrarna. De gav mig grytlappar och andra kökstextiler. Handdukar och badlakan. Sängkläder... Har jag glömt något? Det var iallafall bra grejer som kommer att komma bra tillpass när jag väl får egen lägenhet ;) Bra kvalitet och bra utformning. Snygga färger ;)

 

Så. Jag har jobbat och slitit. Umgåtts och ätit. Suttit med mobilen och försökt lära mig mobilkameran... Ja-a. Det kanske var det, då :)

 

Så nu blir det sängen. God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards