Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 24 februari 2014

Av D - 24 februari 2014 21:03

Idag är och har varit en dag som känns helt meningslös. En dag, sämre än många andra, men där jag samtidigt inte har mått särskilt dåligt. Jag menar. Jag har inte känt mig stressad eller pressad. Ingen större ångest närvarande... Och jag har inte varit mer orolig än vanligt.

Nej. Dagen har bara varit lång och tråkig. Helt meningslös och en dag som bokstavligt talat, STULIT en del av mitt liv. Jag har liksom inte GJORT någonting. Bara segat och stirrat. Väntat. KÄNT att jag väntat, mer än vad jag BRUKAR känna. Jag har bara suttit och ÖNSKAT att saker kunde gå snabbare. Att jag visste ett sätt som skulle få fart på allt som jag HOPPAS att att jag nu sakta tar mig framåt mot.

 

Jag har letat i min skalle. Sökt efter svaret. Undrat om jag ens TAR mig framåt. Eller om den vägen som jag nu vandrar på, egentligen för mig åt HELT fel håll. För att faktum är, att jag GÅR såpass LÅNGSAMT att jag inte har möjlighet att SE åt vilket håll jag går!

 

Jag har bara suttit på mitt rum. Stirrat på mailen. Försökt komma på vad mitt nästa steg bör bli. Då desperationen börjar ta över. Vill att allt går snabbt, snabbt, SNABBT! Vill byta tillvägagångssätt, men samtidigt inte avbryta det som nu är påbörjat. För att då blir det ju bara till att börja om ifall det nya sättet kraschar. Snabbt hjälper ju inte ifall det inte fungerar. Då hjälper ju sakta men säkert, bättre. Men det går ju så SEGT.

 

Japp. Nog om det :) Nu tar vi dagen som varit :) För att, trots att känslan av uppgivenhet och seghet tar över NU, har jag ju ändå gjort NÅGONTING ;) Jag har kollat upp lite fakta om vattenmeloner och hur man odlar dem. Vilket jag kom fram till att det blir svårt att göra i en kruka i ett fönster i österläge. För att de behöver tydligen MYCKET ljus och värme. Annars ska det även vattnas lite och ofta, och de ska gödslas regelbundet. Och beskäras för att kunna ta till sig näringen så bra som möjligt. Men sedan en sak som ALLTID är jobbigt, är när växterna får olika skadeinsekter och liknande till sig! Och vattenmelonen var tydligen en planta som drar till sig det, extra lätt. Men jag har odlat den ändå ;) Bara kul att se hur det går :)

 

Ja-a. Och så har jag tittat på några avsnitt av "Doctor Phil" på you-tube. RÅKADE bara ramla in på honom när jag sökte igenom en massa musik. Brukade ofta se på det när jag var liten. Då jag är såå intresserad av psykologi. Det mänskliga sinnet.

 

Jag har kollat blocket, efter hundar och lägenheter. Minns inte om jag sökte någon idag. Men fick svar från en som skulle ha visning snart, inte långt härifrån. Men när jag fick reda på att det var delad dusch med en annan hyresgäst, blev jag lite avskräckt. Jag vill gärna ha duschen i min lägenhet och inte en trappa nerför porten.

 

Jag har suttit och stirrat en del på mina växter och beundrat dem... Ja och så har jag haft ont i huvudet. Och fått reda på att min mobil ska vara här imorgon eftermiddag. Äntligen säger jag då! Jobbigt att inte ha mobil.

 

Och nu innan jag lägger mig, har vi sett på film, jag, pappa, mamma och 13åringen. "I´m number four" hette den.

 

Undrar om jag har glömt något nu... Varför skulle jag inte :P Jag har bloggat på båda mina andra bloggar idag, också. Men det var nog det... Ja och läst bloggar. Gud vad snurrig jag känner mig. Seg i huvudet och glömmer saker...

 

Jaja. Tack för mig och god natt <3 Ny dag imorgon :)


 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards