Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg under januari 2014

Av D - 27 januari 2014 14:52

  

Av D - 26 januari 2014 21:20

Jag känner att jag lika gärna kan blogga nu på en gång. För att, trots att klockan bara är närmare halv tio, känner jag att min dag är slut. Jag kan inte göra så mycket mer av den. Kanske blir till att bädda ner sig och lyssna på musik, eller något.

 

Ja. Jag hade jättesvårt att somna inatt. Hade lite ont i huvudet och var torr i munnen. Tror att det var en "kick" från vitamintabletten jag tog innan jag la mig. Niacinet i dem, kan göra att man känner sig lite konstig ett tag. Skulle ju ha tagit den till någon måltid. Så blev ju lite fel.

 

Men jag somnade väldigt tidigt imorse någon gång, och klev sedan upp... såå trött och halvt sovande, när klockan ringde för andra gången, vid halv tio. Ja, det var tungt. Men har jag bestämt mig, så har jag ;)

Satt och åt frukost... med känslan av att falla ihop när som helst. Knappt en deciliter youghurt, och så upp och lägga sig på sängen. Kände mig lite deppig... Liksom nere. Men det var nog tröttheten som gjorde det. För att, efter att ha legat i fosterställning en stund, kände jag mig mer uppåt och kunde börja dagen ;)

 

Ja, idag. Jag har ätit tre mål mat... Och en del godis! Såklart :P Nej, men HAR jag, så ÄTER jag. Så är det bara. Iallafall just nu, när jag inte har viljan att sluta.

 

Jag har suttit vid datorn... Vilket inte är så ovanligt. Redigerat lite bilder och sorterat i bloggens statistik som jag själv för varje dag. Jag har beställt hem en hårsax, så att jag kan klippa av mig lite av mitt hår. Det börjar bli så statiskt, ojämnt och konstigt. Får se om det blir bättre om jag klipper av det längsta ;)

 

Jag har även kollat lite djur på blocket och läst bloggarna som jag följer. Och så har jag trixat lite här på bloggen.

 

När jag hade som tråkigast och kände att jag bara behövde GÖRA något, slängde jag på mig ytterkläderna och tog mig en promenad. Den första på BRA länge! Det var lite kallt. Inte sådär burrigt eller ruggigt... Utan bitande kallt. Och de små tillfällen då blåsten kom, var nästintill outhärdiga. Såå kalla!

Men det var en hålig promenad. Och jag stortrivdes den mesta delen av tiden. Känna solen i ansiktet och se sig omkring i den vackra naturen. Ja, det är härligt att bo på landet. Så naturskönt och lugnt. Och hästarna doftade såå gott <3

 

Efter två timmar, var jag hemma igen. Och vid det laget, hade smärtan kommit och gått, i mitt knä, tre - fyra gånger. Ja, den kom som stötar, och att gå blev rätt så svårt. Inte så bra att gå långpromenad i snö, med bara jumpadojjor, kanske :P

 

Till kvällen, såg vi på andra delen av "Män som hatar kvinnor". En rätt så brutal film, men den är bra. Nu har vi resten av "Millennium" att se fram emot ;)

 

God natt med er <3

Av D - 26 januari 2014 12:00

 


Testade en ny sak. Blev snyggt.


Det här är iallafall min "veckans". Denna veckan blev det "Veckans bloggcitat". En text som jag såg på en tjejs header. Det är en norsk blogg. Så läser den inte. Men texten talade till mig :)


www.usynleg.blogg.no är iallafall webbadressen.

Av D - 25 januari 2014 22:22

   
Hej.

 

Idag... Ja, jag kan väl börja med att säga att jag faktiskt klev upp ur sängen klockan halv tio idag, som jag lovade mig själv igår kväll. Utan problem, klev jag upp och klädde på mig kläderna. Sedan blev det frukost för första gången på huuur länge som helst! Lunch på det... och sedan middag på det. Första gången på länge, som jag äter TRE mål mat! Jag har i minst fem sex år, ätit mellan ett och två mål som högst. Men att ha skött mig bra idag, när det gäller både att kliva upp i tid och att äta, har gjort att jag känt mig väldigt glad över mig själv. Känns bra att leva mer hälsosamt ;)

 

Annars. Jag har kollat lite husdjur. Dagdrömt och fantiserat om hundar. Jag har gett bloggstatistiken ett par kik. Jag har läst bloggar ett par gånger...

 

Och jag har haft väldigt kul med fotoredigerarprogrammet! Guuud vad jag älskar att trixa med foton och experimentera tills jag är nöjd <3

 

Annars har jag, mamma, pappa och 13åriga lillbror varit en vända till affären. Jag hämtade ut mitt paket med vitaminer, och så köpte vi lördagsgodis :P Mums :P Men måste nog bättra mig på den fronten. För att jag har så svårt att få i mig maten om jag ätit godsaker under dagen. Ingen matlust, liksom.

 

När vi kom hem, åt vi hämtmat. Jag valde kebabtallrik. Mer än hälften blev kvar i "lådan". Så det tar jag till lunch imorgon. Stora portioner, det där :P

 

Och nu till kvällen, innan mamma åkte till jobbet, såg vi på första delen av "Millennium" (stavning). "Män som hatar kvinnor", tror jag att det var. ÄLSKAR de filmerna!

 

Ja. Det var nog det ;) Så nu ska jag snart gå och lägga mig. God natt med er <3

 

Ja, just det. Jag la in en bild idag. Väldigt tillgjord... Då jag vill vara anonym. Men den blev bra. Inte så tråkig. Det var ett svårt beslut, men vill ju dela med mig av min fotoredigering :)

Av D - 24 januari 2014 22:45

Ja-a. Vad kan man säga om dagen som varit?

 

Jag har både tänkt framåt och i nuet. Jag har önskat och drömt. Och jag har kommit till insikt om mig själv och min situation.

 

Ja, jag gjorde en planering tidigare ikväll, då jag hela dagen har känt mig missnöjd med hur mina dagar ser ut. Vad jag gör och hur jag lever. Jag har liksom inte TÄNKT på det förut! Men det är ju faktiskt JAG och bara JAG, som bestämmer hur mina dagar ska bli spenderade! Det är ju bara JAG som kan förändra de saker i livet, som jag inte trivs med! Ingen annan!

Och även om jag har BÖRJAT kämpa för att ta mig dit jag vill, så finns det ju saker som jag kan göra åt min situation NU, som INTE tar lika lång tid som det tycks göra att få eget boende och praktikplats. Och eftersom att jag nu bara grubblar över hur mitt liv ser ut och hur lite jag faktiskt gör, så kan jag ju istället för att må dåligt för det, göra någonting ÅT det!

 

Så. Till det som jag egentligen skulle säga. Idag gjorde jag en planering för att se min planering steg för steg. Vad jag kan göra för att göra min vardag lite mer värdefull. Den kan ni se i inlägget före detta. För att, kan jag fixa till DESSA steg, ett efter ett, så är jag snart på ett mycket bättre ställe i livet ;) Så nu är det dags att sluta grubbla mig till ångest, och istället se till att jag får det som jag vill ha det!

 

Idag har jag annars gjort allt det vanliga som befinner sig bland mina bokmärken i webbläsaren. Kollat hundar på blocket, kollat mailen, sett över statistiken på bloggen. Jag har läst bloggar. Hittat en del nya intressanta bloggar... Och så tråkat förståss :P

 

Jag tog även modet till mig och testade det nya B-vitaminkomplexet idag. Nöjd. Den var inte ens svår att svälja, som jag trodde att den skulle vara. Den kändes inte ens. Så mjuk och len ;)

 

Och nu till kvällen, satt jag och såg på tv tillsammans med mamma och pappa. Även min 13åriga lillebror gjorde oss sällskap. Vi såg på "På spåret". Det var trevligt och imponerande hur mycket vissa kan. Jag kunde bara en sak. Den Grå jakon. Den visste jag vad det var för något! Det lönar sig att kolla mycket husdjur på blocket :P

 

Sedan såg jag på en film ensam. "Possession" hette den. Den var jättebra. Eller jätte och jätte. Men helt klart sevärd ;) Dåligt slut, även på den filmen. Enligt min mening.

 

Så. Nu ska jag sova. Och imorgon ska jag kliva upp senast klockan halv tio ;) Önska mig lycka till! Det nya livet, here I come :P

Av D - 24 januari 2014 18:33

 

Såhär ser min plan ut, lite enkelt. För att ta mig till en plats där jag mår bra och livet känns värt något. Kommer ju att hända mycket runt omkring... Men nu har jag iallafall något att gå efter ;) Något att uppnå :)

Av D - 23 januari 2014 22:15

Hihi. Det känns som om det är samma visa varje dag. Jag sitter vid datorn och degar, mer än halva dagarna... Och sedan när jag inte orkar DET längre, så går jag ner och sätter mig vid tv:n... och degar! Roligt, händelserikt liv man har :P

 

Idag känns huvudet trögt och tankarna, allra helst minnet är svårt att få fram. Jag satt tidigare ikväll, och funderade över vad det egentligen är jag har GJORT idag. Om jag verkligen har gjort såpass lite, haft såpass tråkigt som mitt minne skvallrar om... Men jag vet inte. Det känns lite lätt otroligt, hur jag kan få dagarna att gå och hålla humöret på en såpass bra nivå som jag ändå gör, när jag bara SITTER. Hela dagarna i ända. Bara SITTER jag!

 

Ja, dagen idag då. Jag klev upp runt tolvtiden. Pappa knackade på min dörr och sa att det var kaffe. Efter lunchen, plockade jag av och diskade och gjorde iordning. Sedan gick jag upp på övervåningen. Började kolla lite vitaminer igen. Efter att ha råkat SNUBBLA över en annons om en viss vitamin! "Är DEN bättre, kanske?" Oro, ångest, kluvenhet... lite uppgivenhet... Ja, hela fraddeluttan :P

 

Så jag skrev ett blogginlägg på min andra blogg, som jag sedan skärmklippte och klistrade in i ett inlägg här.

 

Annars har jag gjort det vanliga... Japp, som sagt. Samma visa varje dag :P Jag har kollat djurannonser, kollat mailen, satt upp statistik över min blogg. KOLLAT statistiken över min blogg! Jag har läst bloggar och redigerat en bild för skojs skull.

 

Jag har ätit en del apelsinchoklad, bara för ätandets skull. Och jag har väntat på ett brev som inte kom. Ja, jag väntar ju brev från försäkringskassan, som jag ska fylla i och sedan skicka tillbaka. Så att hon kan ta kontakt med vården, angående mig.

 

Ja, och sedan tv, tv, tv... SOM jag ser fram emot mitt nya, bättre liv <3 Som jag nu så målmedvetet kämpar mot ;)

 

God natt med er <3

Av D - 23 januari 2014 15:36

Ett inlägg importerat från min andra blogg. Men annars är detta en blogg som jag endast skriver på innan jag går och lägger mig på natten. Om dagen som varit och känslor/tankar som jag haft, liksom ;)

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards