Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 20 januari 2014

Av D - 20 januari 2014 22:04

Det känns inte som om det har hänt särskilt mycket idag, och hela dagen känns lite halvt grumlig.

 

Jag klev upp vid toltiden, efter att mamma messade om att jag skulle sätta igång kaffe. De var påväg hem från möte. Sedan åt jag lunch, gjorde ordning efter lunchen och stack sedan upp på mitt rum och väntade på samtalet från vårdcentralen.

 

När hon väl ringde, gjorde det varken till eller från, för mig. Hon förstod inte vad jag ville eller vad de kunde göra för mig. Och hon tyckte att jag skulle kontakta psykiatrin direkt istället. Men grejen var den, att jag inte trodde att det gick att göra så. Jag hade fått för mig att om man inte är inskriven på psykiatrin, så måste man gå via vårdcentralen för att få kontakt med dem. Men det tyckte hon att verkade jättekonstigt. Och kanske ÄR det så. Man kanske KAN ta kontakt direkt med dem.

 

Men jag bestämde mig iallafall för att lägga en friskförklaring bakom mig. Då jag inte är helt säker på att den ens behövs! Kanske räcker det med att jag säger ifrån mig aktivitetsersättningen och börjar jobba, praktisera eller söka jobb, på ett normalt sätt. Kanske kan jag gå vidare ändå, bara låta det förflutna rinna ut i sanden(?). För att, sålänge som inte "sjukdomen" sätter stopp för mina försök att leva och vara lycklig, rör den mig inte vid själen.

 

Så, kanske kan jag bara bli av med aktivitetsersättningen, som egentligen är det enda just nu, som binder mig vid det förflutna, och sedan vara frisk utan läkarens medlåtande(?)...

 

Jag skrev ialllafall till min kontakt på försäkringskassan och frågade hur jag skulle gå tillväga med aktivitetersättningen... Så får vi se vad hon säger ;)

 

Annars. Jag har suttit en del vid datorn och samlat poäng som förhoppningsvis ger mig lite fler besökare på bloggen så småningom. Men den tjänsten är även bra ifall man vill hitta nya bloggar att läsa. Då den slumpar fram bloggar. Man behöver bara trycka på "nästa". Igår hittade jag en blogg som jag gillade. Såå skönt! Så slipper man leta själv ;) Finns en länk till sidan, här i bloggens sidmeny, under "Länkar". Om ni är intresserade ;)

 

Och så har jag läst lite bloggar. Jag har kollat mailen och bloggstatistiken, typ hela dagen... Känns det som! Och jag har spelat "bejeweled" på datorn. Ett par-tre omgångar. När jag kände mig som mest tyngd. Ingenting att göra och ångest i bröstet.

 

Jag åt till och med en pepparkaka idag. TROTS att jag innan har varit stenhård på att inte äta NÅGONTING onyttigt under vardagarna! Men ångesten fick bestämma. Det KÄNNS ju så mycket bättre när man äter!

 

Nu till kvällen, såg jag på lite tv. Halva "Farmen", och sedan "Pang på pensionatet". ÄLSKAR Dag Otto <3 Han är helt klart en favorit i ALLA dessa fascher (hur fan stavas det?)! Ja, vill man skratta, ska man se på någon av alla dessa ;)

 

Nu blir det sängen. Hade lust att gå och lägga mig, redan när klockan var åtta! Skönt att få slappna av för natten ;) God natt med er <3

Tidigare månad - Senare månad

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards